|Strona główna | Mapa serwisu |
Zasady gry
Strona główna > Zasady gry

Gramy małą talią kart (24 karty), starszeństwo kart:

As: 11 pkt., Dziesiątka: 10 pkt., Król: 4 pkt., Dama: 3 pkt., Walet: 2 pkt., Dziewiatka: 0 pkt.

Zasady gry

W skrócie opiszę zasady gry w tysiąca.

Gra w 2:

Pierwszy rozdający wyznaczany przez losowanie. A potem rozdającymi gracze są na zmianę.
Rozdający rozdaje po 10 kart, a cztery pozostałe dzieli na dwie kupki po dwie karty każda. To są musiki. Grę rozpoczynamy licytacją. Przeciwnik rozdającego jest "na setce", a rozdający decyduje, czy gra dalej, czy też pasuje. Grając, rozdający musi zalicytować więcej, czyli np. 110. Licytacja toczy się do momentu, aż jeden z graczy spasuje, wtedy jego przeciwnik wybiera musik, okazuje karty przeciwnikowi, dołącza je do swojej ręki i odkłada dwie karty do musika. Teraz musi powiedzieć ile ostatecznie będzie grał. Nie może to być mniej, niż zalicytował. Przykład: licytował 120, nie może po wybraniu musika zalicytować 110. 120 jednak może. Po licytacji przystępujemy do rozgrywki.

Wygrywający licytację jest na zagrywce i to on wychodzi
do pierwszej lewy. Lewę może zabrać wychodząc z: asa atutowego, asa jakiegokolwiek bez zgłoszonego atutu.

Jednak, jeżeli gracz wyjdzie np. z 9 kier, to drugi gracz musi dorzucić kartę do koloru, czyli w kierze. Jeżeli nie ma koloru wyjściowego może przebić atutem, ale jeżeli nie ma atutu lub nikt go jeszcze nie zgłosił musi rzucić jakąś inną kartę, i tak i tak nie biorąc lewy. Nawet jeżeli rzuci asa w innym kolorze niż kolor wyjściowy, ale lewy nie weźmie. Elementem rozgrywki jest meldowanie. Meldować można posiadając króla i damę w tym samym kolorze, z króla lub z damy. Poniżej wartości meldunków:

meldunek kierowy: 100 pkt.

meldunek karowy: 80 pkt.

meldunek treflowy: 60 pkt.

meldunek pikowy: 40 pkt.

Aby ugrać 100 punktów meldując tylko kier, trzeba wziąć choć jedną lewę.
Po zameldowaniu dodajemy do konta wartość meldunku. Karty w kolorze zameldowanego meldunku stają się kartami atutowymi. Atut w jednej rozgrywce może się zmieniać czterokrotnie

Jeszcze jedna ważna rzecz: po wzięciu lewy odkładamy ją po swojej prawej stronie.

Po zgraniu wszystkich lew przystępujemy do podliczenia.

Liczymy wartości kart (patrz na samej górze) z wziętych lew + wartości meldunków.

Zagrywający musi ugrać tyle samo lub więcej, ile deklarował. Gdy zagra 120, a ugra 119, odpisuje mu się z konta 120 punktów. Przeciwnik zagrywającego tak samo liczy punkty z wziętych lew + meldunki i dolicza je do swojego konta, z zaokrągleniem do dziesiątek, np. ugrał 44, dopisuje mu się do konta 40. Ugrał 45, 50 punktów.

Gramy aż do ugrania 1000 punktów.

Stronę zmontował BAG. Wszelkie prawa zastrzeżone.
wpisz treść