Meldowanie i rozrywanie Na początek podstawowe pojęcie: obstawa meldunku. Co to jest? Jest to otoczenie meldunku kartami, np. asem i 10, waletem i 9, waletem i asem, itp., dzięki czemu gracz nie rozerwie nam meldunku. Np. gość wychodzi z asa, dajemy 9, z 10, dajemy waleta. I meldunek nie został rozerwany. Jednak z asem i dziesiątką możemy przystąpić do ataku. Lecimy od asa do damy bez obawy, że ktoś nam zabierze asem meldunek i zamelduje swój. Rozrywać meldunek możemy wyższą kartą, choć niekoniecznie. Załóżmy, że jest taka sytuacja: as, dziesiątka i walet zeszły. Gość trzyma ostro meldunek. Jest to np. kierowy meldunek. A my ychodzimy z 9 kier. Panika. Chcąc nie chcąc musi brać lewę, zyskując 3 czy 4 punkty tracąc 100!!! To na pewno mocny cios.
|